ni prašina nije uvek ista

“Zar ti se već nije desilo da prođeš nekom ulicom, prođeš hiljade puta, prolaziš ceo život, i onda, neko ti kaže: znaš onaj tamo balkon…
Ili ti kaže: fenjer. Ili ti kaže: kapija od kovanoga gvožđa. Pitaš se: koji balkon? I misliš: kakav fenjer? I kažeš: ne, u toj ulici nema nikakve kapije od kovanoga gvožđa, jer ja bih to primetio, ja tu ulicu poznajem, ja sam tu vekovao.
Ali nešto te kopka. I vratiš se i proveriš.
I stvarno, postoji kapija i zarđali fenjer iz doba kad su ulice osvetljavale plinom. Postoji davno pre tebe. Davno pre tvojih očiju.
Da li se ikada upitaš koliko stvari na svetu nikad nije primetilo da si prošao kraj njih i nije ih ni briga da li uopšte postojiš?“
Miroslav Mika Antic

Sutra putujem, po ko zna koji put na dobro poznatu adresu. Rekla bih da je to moja druga kuća, ali upisana je u sećanje davno pre prve, pa brojke gube redosled u mislima. I nije to pravo putovanje, više je još jedno upisivanje kilometraže u srce, čini mi se da i carinici to već osećaju dok svoju dužnost obavljaju uz prećutno klimanje glave.
A onda, naiđe Mika poput ptice sa zaboravljenog fenjera i šapne mi kako ću sutra putovati svojom produženom ulicom prvi put, po ko zna koji put. Ko zna koliko će me pupoljaka prvi put sresti na tom putu, neće isti cvrčci pevati mi poznatu pesmu, ni talasi neće prepoznati moje otiske na pesku… koliko me sreće u tuđim prozorima neće ni opaziti, možda tek u tom ne prepoznavanju spoznamo da nikad nismo ni odlazili i budemo nagrađeni statusom starosedeoca na dlanu zemlje kojom hodimo.

13 mišljenja na „ni prašina nije uvek ista“

    1. Šmrc, šmrc, nad šmrcoOvima!!

      ‘Ajd, da ti i ja poželim srećan put i nemoj da bidneš iliti poSTAneš tamo neki starosedelac, znaššš :mrgreen:

  1. Prvi deo tvoga posta se odnosi na mene, naravno, kao i na većinu nas. Svaki dan idem istim putem i svaki dan konstatujem po nešto novo na zgradama.
    Ono što ne propuštam, to su ptice i njihovo cvrkutanje iz grmlja.
    Verujem da su tu BAŠ zbog mene. Znam tačno i šta pričaju! 🙂 😉

Ostavite odgovor

