Najnovije naklapanje

Da se razumemo odmah – neće ovo biti ni kratak ni preterano inteligentan tekst ali morala sam da ga izbacim iz sebe.
Čitala sam sinoć (jutros, noćas, kako god) kod Miss O’Hajem tekst Sve najjebše, elem to je u mojoj glavi pokrenulo lavinu asocijacija na temu fejZbuka.

Poziv da otvorim nalog mi je poslao kum dok je bio na školovanju u Americi, posle nedelju dana na mojoj listi prijatelja se našao i brat iz Australije. Nisam imala pojma s pojmom šta je fejs, nit’ me zanimalo. Prvih godinu i po dana sam imala samo njih dvojicu na listi prijatelja i poslužio je isključivo za čestitanje rođendana. Sva preostala komunikacija je išla preko msn-a i skype-a.
Posle pomenutog perioda, kad su na mom wall-u postojale VEĆ 4 čestitke, pronjuškala sam svoj prostor, postavila par fotki, nešto muzike i poslala pozive prijateljima.
Naravno da sam morala da objašnjavam šta, kako, koliko, gde i, naravno, da sam dobila ono –
Pa, dobro jesi ti normalna???
Nisam, pa šta?!?!

Naslušala sam se raznih teorija zavere. Kako su sad moji podaci u bazi CIA-e, FBI-ja, nije isključeno ni da ih NASA koristi u eksperimentalne svrhe (ali ne našeg Exxx-a). Kako su moje fotografije pitaj Boga i sv. Petra gde, a u mojoj glavi je bila samo reklama za Colgate i mučilo me što nisam bila našminkama na slici, ali opet zdravi zubi valjda mogu da se provuku kroz prirodan izgled. I tako…

Prošlo je možda pola godine, ljudi su i ovde počeli u većem broju da sasvim pristojno koriste fejs. Obradovala sam se kao petogodišnjakinja ljuljašci kad sam dobila prvi zahtev za prijateljstvo a da pre toga nisam morala da nameštam želudac.
A onda…. onda je krenula histerija. Nalog na fejsu su imali i Kurta i Murta. Lista prijatelja mi je skoro brojala cifru od 500 ljudi, na wall-u sam imala više tuđih postavki nego svojih. Uredno sam trčala kući da kupujem nameštaj i biljke za stan, posle sam pekla kolače, kuvala špagete, da je moja majka znala da sam ja u stvari online domaćica nikad se ne bi bunila zbog provedenih sati za kompjuterom. I sama zna koliko je teško održavati jednu kuhinju, a na moja nejaka pleća je bila spremna da natovari dve….. kukuuuuu..
Mesec dana je potrajalo moje fejs-ludilo. Došlo mi iz dupeta u glavu kad je počelo takmičenje ko ima više prijatelja na listi. Nisam znala svoju cifru, kad su je tražili, rekoh oko 300, dođoh kući i pogledah broj. Sledih se!! Neverovatnih 506!!!! E, nećeš ga, Đojci!!
Tad lepo sedoh i iz cuga listu svedoh na broj 123. Izbrisala sam i prodavca kokica sa ćoška (konačno sam dobila priliku za osvetom zbog nemasnih kokica, yeah).

Usledilo je proučavanje prijatelja –
Ijao, pa, ti si ili nisi prijatelj sa ovim ili onim.
To me posebno izludelo. Gomila privatnih pitanja o nekom samo zato što ga vi imate na listi, a drugi nema. Sakrila sam datum rođenja i zatvorila listu prijatelja za sve. Brojka je u međuvremenu porasla, ali svako nov je sasvim promišljeno dodat.

I ŠTA JE BILO DALJE – dalje su na vrat na nos, kao i u stvarnom životu, stigle na fejs sve tetke, stričevi i ujaci. U poverenju da vam kažem ubeđena sam da je samo zbog njih uvedena mogućnost ograničenja pristupu u čitanju i pisanju na wall-u i gledanju fotografija.

Kad pomislite da ste sve uredili u svom fejs prostoru, u RL vam fejs doskorašnjim prijateljima doda po još koju karakternu crtu ili ih izbriše iz vašeg života. Postoje ljudi koji će vam malo-malo pri pomenu nečijeg imena (a može se desiti da se smeni na desetine imena u jednom razgovoru) reći:
E, ZNAM GA/JE, MI SMO BAŠ SUPER!
I to dokumentovati činjenicom da su pre 10 godina bili na 2 koncerta, na prvom se slučajno sreli, a na drugom su bili deo veće ekipe, koja se do kraja koncerta raspala, ali super su. Još uvek ne razumem šta znači biti super sa nekim, ali hajde .. nek se kotrlja – supersonično. Ta sorta ljudi će gledati da na svoju listu fejs-prijatelja (nekako previđaju da je to samo FEJS-LISTA) što više upišu uspešnih ljudi da bi time kompenzovali svoju neostvarenost. U RL za svoje neuspehe optužuju lošu sreću, patološki su nezadovoljni svojim izgledom i satima proučavaju sebe i druge na fotografijama koje treba da osvanu u javnosti (da ne kažem opet fejsu). A kako svako polazi od sebe ubeđeni su da i drugi to rade, samo što mnogo više vremena poklanjaju proučavanju njihovih nego svojih fotki. U RL izbegavaju teme neposredne prošlosti, sadašnjosti i budućnosti i koriste svaku priliku da razgovor skrenu na deo –
Kad sam JA nekad – to niko nije kao ja, i nije što sam ja – ja, ali znate me, horoskop mi takav, i šta bih sve sad ja ali jbg sreća, baksuz sam, ne sviđam se drugima.
Takmiče se u svemu, pa i u nesrećama. Niko bolesniji, tužniji, iskusniji u patnji, bolu, čekanju, trpljenju nepravde… od njih. Mogu da vam pričaju o vašoj nesposobnosti, smotanosti, da potcenjuju vaše rezultate i pripišu ih sreći, grudima, nogama, malverzacijama… ma svemu čega se dohvate u svom (samo)pravdanju, samo ne intelektu i trudu (a vi možete da ih slušate ili ne 😉 ). Ako niste vrištali sa vrha zgrade, kukali iz dvanaestopalačnog creva, pohisterisali svakog jutra još pre buđenja, činili gomili ljudi usluge i bavili se njima samo da u nekom slučaju ne bi zaboravili da vas poznaju i oduševljeno cikali zato što vam je neko od tih mnogobrojnih ’prijatelja’ posvetio svoj sekund dosade sa pijedestala i napisao, onako automatski, sve najbolje! samo zbog fejs podsetnika…. Ne znam šta da mislim, možda zbog takvih ljudi fejs postoji, tek da im popuni ogromnu prazninu zvanu život, a vama uštedi vreme koje ćete potrošiti na hiljade puta izgovoreno –
MA PUSTI, TO JE SAMO FEJS.

I mogla bih ja ovako danima, ali elektordistribucija je završila svoje radove i Kopernikus opet ima struju, a ja svoj net. Ljubim ja Word, ali net je net.

26 mišljenja na „Najnovije naklapanje“

  1. e pa draga, nemam pojma o cemu pises…. ovde sam resila da stavim tacku na svoju internet-pismenost… a mislim da ce do daljnjeg tako i da ostane….
    🙂

  2. Evo si me naterala da zavirim u tu brojku…Mislim da je odavno premašila cifru ljudi koji su mi bliski i koji bi trebalo da su tu…a ja onda krenem da ih brišem. Od rodbine imam na listi samo brata (tata je par puta slao zahtev, ali sam ga uredno odbijala pa je odustao, viđamo se svakodnevno in vivo 😀 i mislim da je to dovoljno)
    Nedavno mi je jedna bivša fb drugarica uputila kritiku da sam je obrisala sa liste prijatelja…Rekla sam joj da čak ni taj famozni podsetnik nije iskoristila, i nije da patim da mi neko čestita rođendan, ali ako za godinu dana ne nađe za shodno ni reč da mi uputi, sem da Gviri u moj život…e pa jokkk majci!!!

    1. Lina,
      nemam ništa protiv fejsa. Radoznala sam i svuda moram da zavirim. Brojka (ne)prijatelja i poznanika uopšte nije bitna jer postoji mogućnost podešavanja ko šta može da vidi na profilu.
      Društvene mreže su relativno nova pojava i svi još uvek učimo da se nosimo sa njima, prvo sam ih videla isključivo kao sredstvo za pronalaženje starih i upoznavanje novih prijatelja, međutim sasvim logično je da bude i mesto (kao i svaka druga sredina) za ‘gubljenje’ istih. E, za kontanje tih gubitaka mi je bilo potrebno nešto vremena i iskustva. 🙂
      Znam da ekonomska situacija i stanje u državi je odgovorno za mnogo štošta, ali mogli bi bar da preuzmemo odgovornost za sopstvenu glupost.

  3. secam se 2006. sam otvorio profil. Imadoh „prijatelja“ pun q…, a uglavnom sam u stalnom kontaktu sa njih 20-tak. Ostalo rodjaci, poznanici, sk. drugovi itd… i odlucih da ih svedem na cifru do 150.

    Slika sam imao pristojnih 10. Slike sa letovanja, zimovanja, zurka, itd… nisam stavljao, ili nedaj boze svaki dan po novu profil sliku. Dugo godina sam vodio bitku sa administratorima posto su moj profil cesto nesto „izbacivali“ iz koloseka. I tako pre godinu dana odlucim – obrisati sve sa njega, svaki detalj i deaktivirati ga. Kako bih izbegao ljutnju drugih sto ne prihvatam prijateljstva (posle je izasla BLOCK lista), sada imam jedan profil koji je pod pesudonimom na kome imam samo 6 bliskih prijatelja (5 devojaka i jednog druga).

    LM, u sustini… FB je pravo gubljenje vremena – a meni trenutno sluzi iskljucivo za igranje Zunga Poker-a 😀

    1. ‘Lepo’ vaspitanje zna da nam dođe glave, bude nam neprijatno da odbijemo zahtev bez valjanog razloga, ali kad naučmo da čuvamo sebe onda nam nerazumno da ikog prihvatimo bez valjanog razloga. 🙂

      1. bas tako 😉
        ma ja sad to oetram u pm, ako nesto necu.
        i da vidis posle takvog stava uglavnom te svi vise postuju.

        A dijalog ide nesto ovako:
        – Cula sam da je tvoj profil XHXXHJDLDK. Poslala sam ti zahtev, jos nisi prihvatio.
        – Slabo i ulazim na to sranje (vadim se – iako ako dnevni bonus za poker ne uzmem budem nervozan).
        – Pa idi i prihvati me.
        – Ma ne mogu, nemam vremena.
        – Pa idi bre…
        – Ma more mars u pm, necu da te prihvatim.

        Jel’ da da sam pristojan! 😯

        Danas se nesto mnogo sokiram sa ovim smajlovima 😀

  4. Ja volim Fejs i tačka 😀

    Znam o čemu govoriš, ali i sama spominješ podešavanja, prema tome, ne mora niko na čiviluk – dovoljan je katanac. A kad malo bolje razmislim, pa i u sopstvenim životima vršimo slična, ako ne i ista podešavanja.

    p.s.
    ‘Ajd na fejščeto! Poslala sam ti nešto – možeš da ga podesiš 😛 😀

    1. Ćakulava, sve znaDEš šta da ti drugo velim. Čiviluk je nastavak Đoletove pesme koju je Mala B iskoristila za svoj komentar, razumemo se nas dve. 🙂

      p.s.
      hvala još jednom, i nema da ga brišem, a ne, jock, nikako. 🙂

  5. Kako ranije nisam video ovaj text, pitam se, pitam se ja ?

    Imam nalog na FB.Bio je privremeno ugašen. Pre nego što sam ga ugasio svim viruelnim prijateljima poslao sam poruku dasam ja imenom i prezimenom umro i da slobodno minutom ćutanja mogu da mi izjave saučešće. Par meseci posle toga mlađi klinac mi je ponovo aktivirao nalog (znao šifru, moja greška) da bi igrao petville… 😕

    1. Exxx,

      odgovor br. 1 – za razliku od odraslih, klinci znaju čemu služi FB… 🙂

      odgovor br. 2 – pošto si i na blogu privremeno bio neaktivan je l’ to znači da se jedan od tvojih klinaca dokopao i ove šifre?!? 😉 😀

  6. Spremam se da obrisem sve. To je neverovatno gubljenje vremena. Doduse, priznajem da se lako otkriju picke od ljudi.
    Prosta, ne prosta, tako je.

    1. El, daleko si od prostote. U dve rečenice postavi dijagnozu. 🙂

      FB vidim kao playstation za one koji imaju vremena, a ne igraju pravu igricu s tim nazivom. Sad, neko zna da se igra, neko ne. Kao u svakoj igri pravila su jasna – ko gubi, ima pravo da se ljuti. 🙂

Ostavite odgovor

