jednačina sa bezbroj nepoznatih, a ima samo dva činioca – misao i emociju…

Sedim i mislim, ustvari sedim i pratim slike u mojoj glavi ponukane osećajem koji kreće iz grla. U našem narodu je uvrežena triologija zla. Kad vam se nešto loše desi ili do vas stigne loš glas, krug se zatvara tek posle trećeg zla, verovatno otud i potiče ono ‘uvek može biti gore’. Ako se krug i zatvorio, niko ne garantuje da se ne može istog časa otvoriti novi, gori ili da se neće vezati još dva kruga tek da se ispuni ono trojstvo s početka verovanja. Mnogi sumnjaju u ovu teoriju, ali ona se uvek potvrdi na najbanalnijem primeru – je l’ vam crklo nekad nešto od bele tehnike?
Ili možete li tačno da prebrojite koliko puta ste osetili da ste upravo vi bili Marfiju inspiracija za bar jedan njegov zakon?

U poslednjih 10 dana tri tragedije su bez kucanja i izuvanja prešle prag mog doma, dve su nemerljivih razmera, treća je ‘samo’ tragedija. Ni jedna nije odnela žrtvu iz mog krvnog klana, ali je svaka učinila da spavanje bude sve sem odmora.
Na ulici, čak i najneuviđajniji pričaju tiše, nakratko je nestala bahatost sa svih ćoškova. Glasine bojažljivo putuju svim sporednim putevima ne oskudevajući ni grama u svojoj mašti. Oni što ne znaju šta se desilo ne prestaju da zapitkuju, oni što znaju po nešto o nemilim događajima ne prestaju da se pitaju kako se rešiti tog saznanja.

Kad bi 10-toro ljudi zatvorili u jednu sobu, svako bi mogao da iskaže svoje neslaganje na pitanja o politici, veri, sportu, pa čak i o lepoti jer odavno nije popularno konstatovati očigledno. Kategorija ukusa je sve šira i sve podložnija kritici. Jedino još oko čega vam je dozvoljeno da se složite s nekim, a da se zbog toga vaša inteligencija ne dovede pod znak pitanja je tragedija ma koje vrste. Otud i solidarnost u teškim trenucima. Sve više sam ubeđena da ljude treba lagati o svemu, jer ako ne mogu da se slože oko najobičnijih stvari ne treba da se slažu ni oko tragedije. Ona će uvek biti podjednako teška i uznemirujuća. Nije joj potrebno ni jedno klimanje glavom da bi postojala u svom užasu. Gomilu ‘stvari’ treba spremiti što dalje od domašaja ljudske spoznaje, jer samo na taj način će planeta nastaviti da se okreće.

Ne tražite tragove inteligencije u ovim rečima ili dodirne veze sa naslovom. Ovo su samo sličice koje kreću iz grla i vapaj za bukom primitivizma koji mi nedostaje poslednjih dana, nisam verovala da ću ovo ikad izgovoriti, a kamoli napisati, ali, evo, i ova izjava je dokumentovana.

26 mišljenja na „jednačina sa bezbroj nepoznatih, a ima samo dva činioca – misao i emociju…“

  1. Schunjice primetila sam da te nema, nisam se usudila da pitam, jer si mi vec nesto nagovestila, cekala sam da ti ispricas… tuga,tuga 😦

  2. Shunjalice, ko devojko misli na inteligenciju kada je u teškoj nevolji. Jako mi je žao, jer ZNAM, kako to izgleda. I činjenica je, da uvek idu tri tragedije ili teške situacije. Moj tata je poginuo u saobraćajci, mama je umrla posle dve nedelje a sestrin sin se, verovatno od tog šoka, počeo gušiti i zaglavio u bolnici i bogami, jako teško je sve bilo. Prema tome, jako dobro znam šta je tragedija.
    A ono o negovorenju istine, podržavam, sto posto! Kažeš li istinu, neće valjati. I to sam iskusila, debelo. Kad god sam govorila istinu, izvukla sam deblji kraj. PREMA TOME, LAGANJE JE ZAKON, da bi sebe zaštitila!
    Odmori se, isključi, koliko možeš, a vreme će učiniti svoje! Srećno draga!
    (Sutra, 21.juna, nemamo vode ceo dan od 8 – 18 h) 🙂

  3. Shunjo…ono moje Svidja mi se sto se klikne, nemoj shvatiti bukvalno vezano za clanak vec shvati kao podrsku u teskoj situaciji!!!

  4. Šunjo, grlim te, jaaako… Žao mi je, tako nam je nekad neminovno…
    Dobra ti je ideja da pustiš sve niz vodu. Slažem se da nevolje baš znaju da se zaređaju, negativnosti uvek idu u paketu… Budi jaka, i nadji neko dobro rame da nasloniš glavu. Evo ti moje, za početak.

  5. Da li je primitivizam ogledalo bezdušnosti… ako jeste onda te vređa samo ljuštura od čoveka 😦 Nije baš neka uteha… Nego samo da znaš da se neljutiš na robota…

Ostavite odgovor

