ako još ne znate…

moze i preko interneta

Virtuelni šalter za građane

Građani koji su uključeni u obavezno socijalno osiguranje i imaju važeću ličnu kartu  mogu preko internet portala videti da li im poslodavci plaćaju doprinose za penzijsko i invalidsko osiguranje i u kom iznosu, da li su prijavljeni, odnosno odjavljeni i s kojim datumima, da li su eventualne promene ažurirane u bazi Fonda i sl. Uvid u podatke u bazi Fonda se može ostvariti neograničen broj puta i usluga je besplatna. Ovakvi podaci i informacije i do sada su mogli da se dobiju, ali samo dolaskom na šalter filijale Fonda. Da bi obezbedili punu sigurnost i zaštitu ličnih podataka korisnika ove usluge, predviđene su šifre, odnosno pin kodovi, koji se uzimaju na šalteru Fonda jednom, i koriste trajno ili, u slučaju da ih izgubite, možete tražiti i dobiti novu šifru. Ukucavanjem jedinstvenog matičnog broja i pin koda na portalu Fonda http://www.pio.rs/Uvid u podatke matične evidencije za osiguranike dobijate na uvid svoje podatke. Pin kodovi se izdaju u filijalama i službama filijala.

Građani, koji se opredele za ovaj servis, a imaju neke nejasnoće ili dileme, mogu se putem mejla obratiti na sledeću adresu webservisi@pio.rs i dobiće odgovore. http://www.pio.rs/sr/cr/

20 mišljenja na „ako još ne znate…“

    1. koj doČEk’o peMziju doČEk’o .. mi oSTAli će je dobiVamo na oNI svet 🙄 ( valjda će mi daDNu za cigare )

    1. Ćakulanje,
      za mene cela usluga with obavijest malo okašnjela, sve sam išla ‘pešaka’ kod nas na drugi sprat u sobu br. 7, gde sam mrzovoljnog, ali uslužnog čika Stevu kupila sa prvim:
      “Dobar dan! Kako ste? Evo, ja došla!“
      Čoveka-lokomotivu sam izbacila iz šina. Kad je konačno podigao pogled dobila sam jedno:
      “Izvinite, nisam Vas prepoznao.“
      “U redu je, ionako se ne poznajemo, ali Vaša vrata sve i da hoću ne mogu da zaobiđem!“ – odgovorih. 🙂

      Pre podnošenja tužbe sam tri puta, a za vreme spora i po okončanju istog, ne znam koliko puta Čika Stevi kucala na vrata sa istim pozdravom. Ako postoji neko kome se više nego tebi i meni svidža ova obavijest rekla bih da su to sve Čika Steve i Tetka Mare koje džedže iza nekih vrata u brdu papira i prašine.

    1. Mala B,
      ako ništa drugo bar je dostupno 24 sata 7 dana u nedelji.
      U našoj varoši možeš da se iza zvaničnih vrata informišeš samo ponedeljkom, utorkom i četvrtkom od 8-13h, pa nek se čovek ‘uštimava’ u tu mašinu.
      Nema na čemu. 🙂

  1. konačno da osmisle nešto konkretno pa makar to bio uvid u bazu, laganja više nema
    ko će poslije koga da juri, vidjećemo 😀

    1. Dolly,

      spadam u grupu onih koje su svoje tražili sudskim putem, da sam jurila – jurila sam i izjurila sam, ali zato sad kad završim na razgovoru za posao na pitanje – imate li preporuku bivšeg poslodavca, ni da kažem imam, ni da kažem da nemam.
      Imam hvalospev u papirnom izdanju s pečatom i potpisom direktora, ali ako okrenu broj telefona sa memoranduma, papir mogu da provuku kroz seckalicu. 🙂

      1. najnormalnija stvar je da se od radnika očekuje i on mora da ispunjava obaveze koje mu poslodavac daje, u protivnom mu slijedi otkaz ili tužba

        s druge strane poslodavac bi (često) da zakine radnika, upravo za ona prava koja su zakonom definisana i koja mora da poštuje, o onim pravima koja ne mora a trebalo bi da poštuje poslodavac ni ne razmišlja. Trebalo bi da oslodavac ispunjava svoje obaveze, ali to često nije najnormalnija stvar

        stoga treba tužiti poslodavca, posebno za uplatu poreza i doprinose koja su, pretposatvljam iz članka, bila predmet tvoje tužbe
        zamisli radiš, a tamo..ništa nije uplaćeno- nisi ni radio. Malo prekosutra, ipak ovo nije divlji zapad

        za preporuke se ne sekiraj, najbolja je usmena preporuka
        evo ja ću da te hvalim u mojoj avliji 😀

        1. Dolly,
          da, tužila sam ih za doprinose. Pošto država dozvoljava poslodavcu da kasni sa doprinosima (to je jedan od osnovnih razloga zašto mnogi nemaju regulisane zdravstvene knjižice, već šetaju sa blanko potpisanim kartončićima koji apsolutno ništa ne znače ako dođe do bilo kakvog zdravstvenog problema) u nedogled, tako je i moj poslodavac večito tvrdio kako će ih uplatiti. Priznavao je da kasni, ali da će biti uplaćeni. Činjenica da sam otišla iz firme nije značila da sam i prestala da se informišem o ‘svojoj situaciji’, tako sam saznala i da poslodavci menjaju naziv firme. Tek tada sam podnela tužbu dok sam još imala koga da tužim.

          Nego, gde je ta tvoja avlija da onako manekenski proparadiram dok me još bije dobar glas?! 😀 😉

    1. Dudo,

      bar neka olakšica ljudima koji se već dovoljno pate i ganjaju po ceo dan s poslom i problemima. U manjim mestima se brzo pročuje ako se ‘prečesto’ informišeš, uvek se sudariš na hodniku s kim ne želiš.

  2. dobro je da su konačno nešto dobro učinili za građane, inače se često dešavalo da čovek dođe na šalter da bi predao zahtev za penziju i doživi šok kad sazna da mu za izvesno vreme nije upisan radni staž ili nije uplaćen doprinos za određeni period.

    ako bi moja preporuka kao Dolina, vredela, rado ću je dati

    1. Saveta,

      na pragu tog šaltera sam bila nebrojeno puta i naslušala se raznih priča. Ljudi su znali da mi se smeju zato što sam tako rano počela da se nerviram zbog toga, dok su drugi žalili baš iz spomenutog razloga.

      Kažu da kod nas sa dva svedoka skoro sve može da se dobije, sa Doli i tobom sam onda osigurala svoju poziciju za budućnost (bar u njenoj avliji, za dalje ćemo videti). 🙂

      U svakom slučaju, veliko hvala obema. 🙂

Ostavite odgovor

