Šunja nešto šujnata

popis 2011Šunja će se baviti popisom stanovništva koji samo što nije. Radno mesto – popisivač (sasvim prirodno mesto za jednu šunjalicu).

Elem, o tome otkud ti tu i ko te progurao?, već sam odgovarala, al da ne budete i vi uskraćeni za odgovor ću reknem još jedared.

– Odšetala prvo, laganim kasom, do zgrade Opštine, gde mi rekoše da svoju šetnju produžim do Gradske kuće. Tu mi uzeše ime, prezime, stručnu spremu i uzorak krasnopisa. Ko mi je direktno preuzeo podatke ne želite da znate, ali oni hrabriji mogu da gvire kroz prste dok budu čitali naredna dva reda, ovi drugi, nek naslepo skaču pogledom na treći.
Bivša devojka mog brata, koju je momčina ostavio jednog 30-tog decembra. Kako i gde je devojka dočekala tu Novu godinu nisam pitala.

Svašta mi govoriše kad priznah da sam konkurisala za ovu rabotu – od toga da nisam normalna i da dozvoljavam da me šutira ko kako hoće, jer se unapred zna da su mesta rezervisana samo za partijske drugove…. I tako, da ne nabrajam dalje, šta sve ljudi mogu da izgovore u 7 dana, koliko je trajalo čekanje.

Nije baš da sam se po automatizmu javila na taj konkurs i nesvesna činjenice da u glasinama ima i istine, ali idu izbori, pozamašna brojka ljudi se tražila, posao je sve samo ne inspirativan, zato moguće je da će provući i par nas nigde pripadajućih.

Došao dan odluke, bila sam pripremljena na presudu da me nema, kad ono – u mojoj varoši prva sam na listi. Bum – tras – truć!
Priznajem, čudan osećaj, do sad na svim listama što sam bila ovaj rezultat bi me obradovao – vrlo, vrlo. Međutim ovog puta me zbunio, s obzirom na uslove konkursa, dođoh do zaključka da sam najnezaposlenija od svih, kako da se radujem??

Primljeno manje od sto ljudi, otpalo više od pet stotina, a više hiljada nije ni diglo zadnjicu da se prijavi jer su znali da su otpali i bez toga. Naslušala sam se podosta priča pre nego što su rezultati izašli, a kad su objavljeni postala sam veći neprijatelj od doskorašnjih. Zaključak – neko me je progurao, al nisam htela da kažem ko. Pošto postoje ljudi koji sve znaju zamolila sam da i mene obaveste jer nema smisla da Tog(Tu) ko(ja) se zauzeo(la) za mene ne častim bar pićem, običaji nalažu, a od folklora se ne beži. Pravo da vam kažem držalo me to mišljenje do prve instruktaže, posle nje – želela sam da tom(toj) se mile mamice i tatice do kraja komšiluka i nazad.

Videla sam upitnike, prelistala Vodič koji smo dobili, na 11. strani pročitala rečenicu
Izuzetno, u slučaju da su svi članovi jednog domaćinstva u inostranstvu, a nemaju svoj stan u Republici Srbiji, kao redni broj stana upisujete 000.

rekla sebi da sam budala i upitala naglas na koji način da dođem do te situacije na terenu?

Sva sreća da ostatak predavanja se nije nastavio u stilu nemoguće misije, predočene situacije su već bile zamislive (da porodice žive sa taštom ili svekrvom, da imate 3 generacije pod jednim krovom i sl.)

Pitanja su daleko od jednostavnih, ali samo zato da se kompjuter koji će ih obrađivati ne bi zbunio, to što će se ljudi zbunjivati nije važno jer će imati nas (popisivače) koji će im tumačiti šta je država htela da ih pita.

Ne postoji mogućnost da se iko izjasni kao nezaposleno lice, kompjuter pošto je jako pametan to će izvući iz vašeg odgovara da aktivno tražite posao,  zbog toga ne morate da paničarite.

Što se tiče već pokrenute gužve oko pitanja o veroispovesti, svako ima mogućnost da se izjasni kako hoće, počev od toga da ne želi da se izjasni do onoga da veruje u Jelenu Karleušu ili Džoni Štulića, od volje mu. Ono što kažete popisivač mora i da upiše PRED VAMA, ali kad se jednom izjasnite predumišljaj nije dozvoljen. To što ste vi hteli da proverite samo da li će neko upisati ZAISTA da ste Indijanac, Budala ili nešto treće, kad jednom kažete to ostaje, nema naknadno – ej, hajde, piši ipak nešto normalno. Nije dozvoljeno šaranje na tom delu upitnika (tu su još pitanje maternjeg jezika i nacionalnosti).

Jedna od mnogih sam koja još nema iskristalisan odnos i mišljenje na pitanje o veri. Davno još rekoh da sam loš vernik, ali sam zato i još lošiji nevernik. Ne muči me toliko pomenuto pitanje. Možda jednom kad rešim egzistencijalne probleme stignem da se pozabavim tim odnosom, ali do subote moram da saznam kako će nam ova radna akcija biti plaćena, jer spominjana cifra do 22.000,00 dinara se negde izgubila. Sad je računica upitnik (ali ne onaj koji ide po glavi stanovnika, već onaj što ide po domaćinstvu) X neki broj, ali cena upitnika se ne zna. Plašim se da će ovo kao i mnogi poslovi do sad se pretvoriti u volonterski poduhvat. U mojoj grupi su sve nepartijski drugovi i nalaze se na kraju lanca ishrane, a takvi, po pravilu, treba da izvise. Ubeđena sam da su i ovu paradu namestili sad samo da mi ne bi rekli koliko vredi  MOJA ŠETNJA kroz grad!!!

šetnja

*šujnata(ti) (na šunjunskom jez.)-razmišlja(ti)

p.s. pošto ne smem da vam pišem o tome šta narod priča, u sledećem broju ću vam malo oklafrati ekipu s kojom sam bila 3 dana na pripremama i instruktorke

42 mišljenja na „Šunja nešto šujnata“

  1. Mantarćemo malo da ti ipak pošteno plate :-). Ovde je bilo drugačije: poštari su raznosili upitnike sa sve koverticom u koju je popunjeno trebalo spakovati i predati na pošti.

      1. Eh, to je opet pokušaj da se komplikovanjem ubije nekoliko muva jednim udarcem:
        – zamažu se oči: eto, zapošljavamo ljude
        – pretoči se lakše deo para za celi projekat koji tzaaaaako kooooošta da se svi izorganizuju, koordiniraju itd.
        – eto, služimo narodu 🙂

  2. Shunjo svaka ti čast. Ja da zvirnem malo sa posla na net, dok se moj šef oredeli hoću li danas voziti i drugu turu,ili pičim kući. Lepo je to što si upala kao popisivač. Siguran sam da će to i doneti nekog keša. Sad je vreme da ja tebi poželim mnogo sreće, a malo umora na novom privremenom poslu. 😉

    1. nenade,

      hvala, od umora nikad nisam bežala, pa neću ni ovaj put, a sreću trpam u preostale džepove, bez nje ni po jutarnju kafu se više ne usuđujem da pođem. 😉

  3. Kad sve prođe poredićemo iskustva, otečene noge i pare, pa da vidimo gde će tas da prevagne:)

    1. Mis Dejzi,

      računaj (na pomoćnom papiru, nekom plavom hemijskom) da imamo dogovor. 🙂

      nego, dobro ti meni zašuškala između svih tih П образаца. 😉

    1. zeleniš,
      zvanično traje od 1-15.oktobra, ali očekuje se da svoj zadatak obavimo za 10-12 dana, jer ako dođe do propusta da se ima vremena za ispravku.

      para će biti sigurno, ali koliko i za koga još se ne zna, zato bih volela da pre početka utanačim koliko mogu da očekujem do kraja na svom računu, jer ako se 1000 evra po glavi stanovnika pretvorilo u 1000 dinara, zamisli onda na koliko se može razvodniti 22.000,00 dinara?!?

  4. Pa nisu valjda toliko pokvareni da ti obećaju pare, a da posle ispadne da je to bilo volonterski? Mislim… sve je kod nas moguće, ali ipak se ti dobro raspitaj pre nego da kreneš u „šetnju“. Joj čega ćeš se sve naslušati. 😆

    1. Char,

      jedino predstojeći izbori mi ulivaju nadu da neće biti baš potpuno za DŽ, ali svi odlično znamo kako smo prošli sa besplatnim akcijama i kako se cifre tope dok dođe do njihove isplate, zato dok sve ne bude gotovo i pare na računu ne verujem nikome.

  5. nisam obavestena, sama sam kriva…
    svaka cast na tekstu, posle cemo sabirati i oduzimati i najiskrenije se nadam da ces slaviti, dobro zavrsen posao

    1. Saro,

      vi, neobaveštini, OD onU stranu mi najviše vučete na primer iz vodiča sa strane 11. Sad znam kako ću doći do vas. Kucaću vam na vrata blogo-kućice. 🙂
      a da ćemo slaviti, nego šta ćemo 😀

  6. Nisam ni znala da si toliko duhovita, spopao me smijeh dok sam te čitala, a ni da je popis baš toliko smiješan!? Elem, moji roditelji su trenutnoovdje zbog tatinog moždanog koji je zadobio tamo, inače žive tamo bez ikakvih tamnošnjih beneficija kad su topliji mjeseci i nije zima; džedova kuća, šta ćeš, za nedajbožekosovotamo(kako se tad stari izrazio o našoj).

    1. Nataša,

      satrah se ovde izigravajući dvorsku ludu, a ti tek sad primetila.. c c c Bolje onda da se više ne trudim i odustanem na vreme. 😀

      Svi se dovijamo raznim načinima da privučemo pažnju, ovo je moj (da li je uspešan vreme će pokazati). Popis je sve samo nije smešan, ali moram nekako da dođem do informacije koliko se plaća, zato se služim svim raspoloživim i dozvoljenim sredstvima.
      Želim tvom ocu brz oporavak.

  7. Šunjo, želim ti sreću „na terenu“ verovatno neće biti lako, jer ima nas raznih …
    Bilo bi zanimljivo da dopišeš pitanje : koji blog pratite i zašto 🙂

    1. Mala B,

      dovoljno mi samo da pođem od sebe, valjda me neće slati i na svoja vrata da kucam 😀

      a za blog nemoj da me odaješ, već sam rešila da svima održim kraći kurs o upotrebi wp 😉

  8. *Šunjalice, baš sam se ponadala da ćeš do mene da me POPIŠEŠ, kad ono, ti u tvojoj varoši! A ako ne budete plaćeni, znaš da to samo javiš ovde, nama na BLOG, pa da opletemo po njima na sva usta!
    Ne verujem u to, samo je pitanje cifre, što ti kažeš! Ajd, srećno i jedva čekam da nam malo „olaješ“ društvo sa kursa! 😉

    1. Peeeerliceeeeee,

      vidim i ti stigla na popis. 😀

      Hvala, biće to iskustvo više, a svaki čovek je nepresušan izvor inspiracije, tako da ću se potruditi da me inspiracija ne poplavi u nedeljama što dolaze. 🙂

  9. 🙂 Popisivačice, moja i naša, srećan ti biznis i na šunjunskom im, onako kako ti to umeš :lol:, objasni ća su to šoldi!

    1. ćakulava,

      mislim da je Lugar odgovorio na tvoje pitanje, a u ‘ovom biznisu’ verujem da ću ja biti lice kome će objašnjavati štošta, zato, za početak a i kraj, da izvučem živu glavu i cele papire, pa ćemo se lakše ganjati za ostalo. 🙂

  10. eto, ja taman htela da onome ko dodje opletem podugacak spisak o tome sta ga se tice koje sam vere i na sta se grejem…. nije njegov problem, i dal` znam sa kompom il` bRez njega…. kad ono – medjutim ! posto si ti medju popisivacima, moracu da se upristojim …. nece lepo izgledati da opletes po meni na blogu….. cccccc, malera !

    a zaista ce ti trebati puno srece pored nas ovako suntavih….
    🙂

    1. Nedo,

      prošao prvi dan…. svaki čovek je priča za sebe i dok ćuti, a kad progovori, ihaaaaj.. 🙂
      još kad ima na raspolaganju ovako ‘sočna’ pitanja, a vremena na pretek, ni dan po domaćinstvu nije dovoljan.

  11. Pa, tebi je baš zanimljivo. Zavidim ti što ćeš uz to još nešto i da zaradiš.Sem umora preko svega, ovajdićeš se, što bi se reklo.Prijateljski pozdrav od Nataše iz Bč.

    1. Nataša,

      o zaradi još niko konkretno da prozbori, a što se tiče ljudi zaista su neverovatni. Palo mi na pamet da napišem dnevnik jednog popisivača, ali tu ideju neću realizovati, bar ne pre kraja popisa. 🙂
      Ono što je sigurno moraću jedan deo da izbacim iz sebe, ali o tom potom.

Ostavite odgovor

